În LECŢIA 2 am folosit comunicarea pe portul serial pentru a vedea rezultatul apăsării unui buton. Ne propunem în continuare să intram puţin în detalii pe partea de comunicare serială. Comunicarea serială este bidirecţională (înseamnă că Arduino poate trimite şi recepţiona mesaje) şi este folosită în general pentru diagnosticarea programelor şi interacţiunea cu diverse periferice.

Biblioteca Serial
Nu îţi imagina că este o bibilotecă în care mergei să inchiriezi cărţi. Cu toate că conceptul este foarte asemănător. În lecţiile anterioare am văzut că am folosit funcţii pentru pentru a putea simplifica exemplele date. Cele mai des întâlnite funcţii în programarea plăcilor Arduino sunt void setup(){} -funcţia pentru iniţializarea valorilor şi void loop(){}-bucla principală a programului. O bibliotecă reprezintă o colecţie de funcţii, colecţie în care toate funcţiile sunt înrudite. În LECTIA 2 am folosit biblioteca Bounce. Biblioteca Bounce este o colecţie de funcţii care ne ajută să folosim butoanele. Un aspect foarte important al bibliotecilor este faptul că acestea conţin funcţii deja scrise. Acest lucru înbunătăţeşte foarte mult timpul de realizare a unui proiect şi deasemenea reduce necesarul de cunoştinte pentru implementarea acestuia.

Cele mai folosite funcţii a bibliotecii Serial sunt:
-Serial.begin(viteza) -are rolul de a iniţializa biblioteca Serial. Parametrul viteza este dat în biţi pe secundă
-Serial.read() – citeşte date de pe portul serial
-Serial.print() – tipareşte date pe portul serial
-Serial.println()- tipareşte datele pe o linie nouă

O explicatie simplistă a comunicării seriale
Comunicarea serială reprezintă o formă de I / O, în care biţii dintr-un byte sunt transferaţi unul câte unul, într-o secvenţă sincronizată pe un singur fir.

Important de retinut:
-1bit este reprezentat de 1 sau 0
-1byte (octet) este un grup de 8 biţi

Pentru o comunicare bidirecţională este nevoie de 2 pini unul Tx (transmitere) şi unul Rx (recepţie). Pe placa de dedzvoltarea aceşti pini sunt identificaţi prin ieşirea digitală 0 şi 1, iar starea lor (1/0) este semnalizată de cele 2 leduri.

arduino_ser

Program
În programul urmator se exemplifică comunicarea bidirecţională între Arduino şi calculator

 

Spor la treaba!

Comunicarea serială
Etichetat pe:            

4 gânduri despre „Comunicarea serială

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.